Var sak har sin tid och plats.

Inte nog med att vi inte vet var vi ska bo i framtiden.
Ännu en fråga är var vi ska begravas, ingen av oss är här från stan.
Sundsvall eller Bergsjö ?

Ifjol var vi i Bergsjö och besökte mina föräldrars grav.
Samtidigt tittade vi oss omkring hur det såg ut där.
Vi la oss ner på gräset med utsikt över sjön, samtidigt kom min svägerska.
Hon undrade vad vi gjorde, jo vi kollade utsikten förklarade jag.

Här bredvid minneslunden är det vackert.


Härom veckan tog jag en cykeltur runt Selånger´s kyrka.
Ett ställe jag inte varit på fast jag bott i stan sen 30 år tillbaka.

Ruinen är från 1200-talet, runstenen från 1000-talet.







Kanske det kan vara ett alternativ.

Kommentarer
Postat av: Annelie Esséus

Jo nog var det vackert där, det kan jag hålla med om, men för mig finns bara ett alternativ. Jag vill brännas, askan ska helst spridas ut över havet....

2011-09-27 @ 06:12:30
URL: http://esseus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0