Öde stad.

Gick en sväng på stan igår vid tvåtiden när torget och Storgatan brukar vara full av människor.
Men inte denna dag, så lugnt så lugnt.
Hela hösten har det varit försäljare från trakten som sålt bröd, ostar, grönsaker och annat lokalodlat på lördagarna.
Då har torget varit fullt, och liv och rörelse utefter gatorna.

Nu var det inte trångt om saligheten inte.


Vattnet i fontänen har tagits bort för att inte frysa, nu får den vila några månader.


Efter regn kommer solsken, efter vinter kommer vår, ha förtröstan.
Fast lite längtar jag till snö och lite knarr under skorna.


Kommentarer
Postat av: Tant Marit

Med eller utan folk och vatten, ett vackert torg har ni i ala fall! :-)

Knarret längtar jag också efter, men när näshåren fryser till is, se det gillar jag INTE. Höhö.

Men det är jag det....

2011-11-08 @ 21:42:59
URL: http://tantmarit.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0