Football från ett bollperspektiv.

Hej, jag heter Wilson och är kusin med en vollyball som också heter Wilson.
Han fick vara med i en film som hette Cast Away och spelade mot Tom Hanks.


Själv fick jag komma till Kuben´s konstgräs.
Hoppas matchen börjar snart, för det börjar blir kallt att ligga här.


Fyra stycken, här verkar det bli hårda tag.


Undra om han kollar varifrån det blåser.


Äntligen, nu verkar alla stå i startposition.


Nu vill dom röda vara med mig, nu kör vi.


Håll om mig hårt, och akta er för dom vita.


Nu kommer dom på bred front, kasta.


Det var det jag förstod, dom vita ville också rå om mig.


Alla tittar på honom, ingen på mig, varför.


Tjejerna tittar på mig, det är jag säker på.
Fina vantar dom har, säkert varma.


Nu blir det en flygtur som heter duga, republikanerna skjuter skarpt.

Hur det gick i matchen.
Jo, Sundsvall Flames vann över Jämtland Republicans med 8-6.
Efter att ha haft ledningen med 8-0 tidigt i matchen  gjorde Jämtland en touchdown och gick upp till 8-6 strax före halvtid.
Närmare än så kom inte bortalaget.
En skön revansch för Flames som ifjol fick stryk med 48-0 och 25-3 mot samma lag.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jag har alltid tyckt så synd om bollen som hamnar underst

2011-06-01 @ 18:01:45
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0