Veckan som varit.

Äntligen fredag, nästa vecka sportlov. Nedvarvning.

Kom hem, lade mig på sängen och somnade som en stock, vaknade efter en timme av dörrklockan.
Margot kom in med katten Prosit, han blir så glad när han får komma till oss och hälsa på. Ikväll skulle hon iväg på revy så då blir vi lite av "barnvakt" åt honom.

Igår fick jag komma till läkaren för att förtydliga mitt sjukintyg, socialstyrelsen har sagt att högt blodtryck i de flesta fall inte är sjukpenninggrundande.
Får se om jag överhuvudtaget får någon ersättning för de tre veckorna.
Det skapar iallafall arbetstillfällen för läkare och försäkringskassa. Och ytterligare köer hos dom.
Effektiva som vi var gjordes besöket klart på de tilldelade femton minuterna, om jag behöver tala med kassan måste det göras på fem minuter.

I tisdags blev det 7 km skidåkning med fyrorna på skolan, sol och några grader varmt.
Svårvallat, körde med en mjukare burkvalla, samma som VM-åkarna gjorde häromdagen, för dom gick det åt h-e.
För mig gick det åt NTO-stugan. Behövde inte åka lika fort som elitåkarna som tur var. Tekniken och kondisen behöver förbättras. Utrustningen skulle också behöva förnyas.
En skön resa i skogen blev det vilket även eleverna verkade tycka.

Hur ska det gå för "expansiva Västernorrland" i elitserien, Wifsta-Östrand och Alfredshem ligger sist och näst sist inför den avslutande omgången. Imorrn avgörs det, samtidigt som andra chansen i melodifestivalen avgörs i Nordichallen inför befarade glesa bänkrader.

Utsikt över en stad i centrum.

Kommentarer
Postat av: Eva-vik. Slöjdmajje :)

En bra bild det där , Janne

Ha ett bra och vilosamt lov!!

2011-03-05 @ 00:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0