Olika

Bengt, vart tog du vägen ?

 

Du gick runt denna staty på skolgården en hel lunchrast med skolväskan i handen.

Du kunde inte lägga undan väskan för den var full av krokodiler.

Vi frågade varför du gick runt, runt hela tiden, du svarade:

- Jag har kommit in i en ond cirkel.

 

Du kunde allt om universum.

 

När vi orienterade, fanns det en tidpunkt när alla skulle gå tillbaka till skolan.

Inte du, en patrull hittade dig på Bolleberget när du sökte andra kontrollen.

 

Betygen var sådär i idrott, slöjd och teckning, i dom andra var det bara femmor.

 

Hur gick det sedan, fanns det någonstans som du kunde få användning för dina kunskaper.

 

Då som nu, hur går det med de som inte stämmer med mallen.

 

 

 

Nere i källaren i denna skolbyggnad låg omklädningsrummet för skridskoåkningen.

Där satt några och försökte ta bort hjärnceller istället för att aktivera dom.

Med en trasa indränkt med thinner.

Hur gick det för er?

 

 

 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth Köhlqvist

11 år tillsammans och jag visste inte att du hade dom här talangerna. Älskar både dig o din blogg.

2011-03-13 @ 22:28:39
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Jan Lundstedt

Det var du som väckte dom när du ville att jag skulle börja blogga. Tack, min kära.

2011-03-13 @ 22:40:52
URL: http://diktumetfaktum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0