Guldstjärna.

I veckans Ordlös-Onsdag fick jag en guldstjärna för min bild på temat " Rock, rost och petroleum".
Jag tackar Syrlige Sixten allra ödmjukast.

När jag fick veta temat tyckte Lisbeth, min sambo att jag skulle kolla om jag hade någon gammal LP-skiva med bilar på.
Några bilar hittade jag inte men rock och petroleum fanns på en och samma LP, GASOLIN.

Då saknades rosten, den fick tanklocket till vår SEAT illustrera, som hade ramlat av bilen dagen innan.


För er som glömt eller kanske inte ens hört talas om Gasolin kommer här en av deras hits från en livespelning från 1982.

Har inte bestämt mig vad jag ska göra med bilden, om jag ska gå efter Jante-lagen eller säga som Patrik Sjöberg i Mästarnas Mästare " Det är svårt att vara ödmjuk när man är bäst".

Som en fan av Gasolin och deras sångare Kim Larsen kommer det en till hit i nyare tappning.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Grattis Det var du värd

Kram

2011-06-09 @ 20:46:28
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Tant Marit

Jag fyller år 13 augusti och förra året var det på en FREDAG...! Vad jag fick i present? Kim Larsen live...!!! Behöver jag tala om att jag var JÄTTENÖJD?!?! Höhö ;-)

2011-06-12 @ 00:49:29
URL: http://tantmarit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0