Alla har glömt.

"Alla har glömt men inte jag" sjöng Towa Carson en gång i tiden.
När det var har jag glömt.

Vad kommer man ihåg från sitt tidigare liv.

Är det bara det roliga eller det tråkiga.
Killar minns lumpen, tjejer minns..... det har jag inte frågat.

Nära och kära som har lämnat jordelivet, vissa dyker upp i tankarna oftare än andra.
Lärare, vilka minns du bäst ?
Ungdomsförälskelser.
Vänner som försvinner vid flyttar, fd arbetskamrater.

Vilka kommer ihåg dig och mig.

En positiv del i bloggandet har varit att minnen, personer och händelser har dykt upp på nytt.

Någon har sagt att har man ingen historia har man ingen framtid, det ligger faktiskt något i det.
Tänk bakåt och lev framåt.

De senaste åren efter att melodifestivalen gjordes om till deltävlingar har jag sett de flesta.
Vet väl inte om något av bidragen har etsats fast i minnet.
Ibland har artisterna som uppträtt under röstförfarandet varit intressantare att se och lyssna på.

Detta uppträdande 2009 är det bästa av dom alla, tycker jag.
En sångare kompad av en cello för en fullsatt arena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0