Baståsen

Då var en dag till i Bergsjö gjord.

Trevligt,
tittade in på Yxfabriken i Gränsfors där jag hade mitt första jobb, skulle kunna avsluta min karriär där också, träffade några som jag jobbade med på slutet av sjuttiotalet, låter länge sedan, nääääää.

Gick in i grannhuset, Blomkruksfabriken, tog några bilder för ett tag sedan och några idag, som tack fick jag en kruka i årets grönfärg. Min sambo fick den, förstod att hon skulle gilla färgen. Vi tackar.

Slank in hos Ingrid, en släkting och fick mig en kopp kaffe på hemvägen.

För några år sedan kunde jag inte tänka mig att flytta tillbaka till mina gamla trakter, men nu vete fanken.

Här kommer några alster från dagen.








Om du har vägarna förbi, titta gärna in på fabrikerna, rekommenderas.
Skulle nu hungern sätta in är det bara att besöka detta ställe i backen nedanför.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Snygg den var krukan med "hål" i .

Vad jag fattar var det en orkide kruka Härlig variant till dom helt genomskinliga.

Följer nog med nästa gång

2011-04-27 @ 07:59:57
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0