Sommar, Sommar

Våren närmar sig och därefter kommer det en sommar, tro mig.

Förra sommaren var Lisbeth, grannen Margot och jag på utflykt till Åstön, gissa vad vi gjorde där. Jo, vi fikade.
Ett trevligt utflyktsmål, frisk luft, fin natur och vacker utsikt över Leskär, ön utanför.

Denna plats som var min tillflyktsort vintern och våren 1976. Gjorde lumpen på LV5 i Sundsvall, efter juluppehållet bosatte jag och tio andra handräckare (malajer) oss i en barack där ute.

Tror inte jag trivts så bra på något ställe som på Åstön. Jobb ute i friska luften hela dagarna och fick god mat, in till centralorten Söråker på kvällarna och spelade korp-pingis eller provade en mellanöl på hotellet.

Om vi inte ville göra nån längre resa brukade vi hälsa på vårt befäl som bodde där i en stuga under veckorna, där serverades "Åstökonjak" hemgjort vin som ibland blev alltför sött men blandat med öl gick det ner.











































Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fina bilder, får en att verkligen längta till sommaren!

2011-03-04 @ 22:43:59
URL: http://www.dablogg.se/polly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0