Melodifestival 2

Då var återigen dags för en ny deltävling i melodifestivalen.
Jag tippade rätt på båda finalister förra veckan, tyckte även att de var bäst.
Ikväll verkar Brolle "junior"och "tant" Sanna Nielsen vara favoriter.

Minns för tio år sen när Brolle var med på audition till Popstars.
Juryn frågade vem han hade skivkontrakt med,har ingen svarade han, jag spelar mest hemma runt Boden på gårdar och småställen.
Vilken duktig sångare tänkte jag, han måste gå vidare. Men han blev bara kvar efter en uttagning, men blev istället erbjuden ett skivkontrakt.

Har inte hittat audition där han fick sjunga både svensk och utländskt material, synd.
Enda jag hittade var från ett annat blandad sammanhang, Brolle dyker upp efter en minut.
En annan halvkänd dokusåpadeltagare kommer efteråt men han har mest hosta.

 

Sverige har lyckats komma sist i ESC två gånger, senast skedde det 1977 genom Forbes.

Hur nu det kunde ske med en låt tillägnad värdlandets stoltheter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0