Ålderns höst.

Undra om man håller på att bli gammal.

Igår fick Lisbeth ett besked från Försäkringskassan som hon inte hade räknat med.
Har man med FK att göra så ska man inte tro på allt dom sagt och skrivit fast det varit rättstavat.
Lisbeth gick i taket vilket mitt blodtryck också gjorde.

Idag åkte vi ut för att ta en promenad i skogen och rensa hjärnan från eländet.
Väl framme märkte jag att plånboken var borta, hade stoppat ner den i fel fack på kameraväskan.
Facket jag la den i hade ingen botten.
Vart var den tro, kanske på parkeringen och någon hade hittat den och tagit kortet där det fanns 107 kronor och körkort.
Vi åkte hem på direkten, ingen plånbok på parkeringen inte heller i hissen.
På hallmattan låg den lyckligtvis.

Vet inte om jag ska kalla det stress eller ålderskrämpor.

Det har dykt upp så många nya krämpor på de senaste åren.
Ledstång, ögonkast, gnag, väderspänningar och för inte tala om en som fått en faktura på balanskotan.

En annan stackare är Gösta som råkat illa ut.

Kommentarer
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Ja du ålderskrämpor får man dras med...kan konstatera att det blir bara värre...

Men vilken tur du hade som hittade plånboken på hallgolvet....

Ta bättre hand om den nästa gång så du får behålla förmögenheten =D



Jo FK är inte att leka med idag....omänsklig skulle jag säga...



Näe tjingeling fån spikmattan...

2011-05-25 @ 21:37:09
URL: http://rantamor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0