Jorden runt

Tog bussen till stan idag, en så kallad jordenruntresa.
Återkommer på slutet varför den kallas så.

12.42.

Äntligen, minst två minuter sen.

 

Inga många.

 

Inget tågstopp idag.

 

Rött ljus, stopp. Min gamla frissa, Salong Purple.

 

Ett annat transportalternativ, bil med tillhörande parkeringsavgift.

 

Alternativ 2, cykel.

 

Väntetid.

 

Navet, framme.

 

Ensam på sin post.

 

Han var glad, hade hittat burkar för fem kronor.

 

En gammal elev kom och hälsade på mig och "KjEllvis".

 

Det här är KjEllvis från midsommarfesten 2010.

 

Gick till Clas Ohlson utan att passera in här.

 

Dax att kliva på 4:an.

 

The pilot.

 

Ack, dessa rödlampor.

 

Pling, hemma.

 

Sista minuten.

 

Hon hann.

 

Vi bor i det mångkulturella Nacksta, många invandrare och utländska studenter bor här.

 

En bekant till mig berättade om att hennes sambo skulle köra buss jordenrunt på jobbet en dag.

- Jasså, vadå ?

- Jo, jag ska köra 4:an till Nacksta.

Nu är det så att den nämnde chaffören kommer från Iran.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth Köhlqvist

Mycket det här för 25:- Tor inom 1h 15.

Billigt alternativ till flyget

2011-03-10 @ 09:51:36
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Det ser ut som du träffade kaptenen, han är ju den överlägset roligaste busschauffören i Sundsvall.

2011-03-10 @ 13:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0