Lockeby

Nu har vi varit i stugan i Lockeby strax söder om Härnösand sedan i tisdags.

Försökte lägga in bilder i inlägget häromkvällen men det ville sig inte.
Lägger ut några idag istället.

En som verkligen njuter av landet är Esther.


En ständig följeslagare har hon, en rödhake som följer henne vart hon går, fågeln sitter i trädet ovanför och spelar. Troligtvis för att avleda uppmärksamheten.


Dom stora fiskfångsterna har inte infunnit sig...ännu.


Vädret har från början varit strålande solsken som vår vädergud glatt meddelar med sitt tillstånd.


Dom två sista dagarna har det också varit strålande, fast då mest i form av regn.



Vad gör då husfolket som vi lånar stugan av, jo dom åker omkring i Högakusten skärgården med den här fina båten.
Inget för mig, jag är en landkrabba.


Kommentarer
Postat av: Tant Marit

Åååå vad gärna jag vill ha en sådan gubbe...! På VÄGGEN, kanske jag skall tillägga...!? :p Hehe.

Jag är smått sjukligt intreserad av väder och vind, tycker det är roligt/intresant att "hålla lite koll"... Eller också har jag inget liv, välj vilket!

VAR har du köpt gubben? På någon marknad kanske?

PS: som vanligt, UNDERBARA bilder! Du har en speciell "fallenhet" för katter och fåglar ser det ut som!

2011-07-03 @ 23:06:18
URL: http://tantmarit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0