Konsultation

Skjutsade min son Patrick till akuten i morse, han ringde och konsulterade en erfaren blindtarmspatient, trodde att det kunde vara något sådant. Efter fyra timmar varav ca 15 minuter läkartid så verkar det vara lugnt, ingen blindtarm eller galla. Får hoppas att det går över.

1972 fick jag åka till Hudiksvall och avlägsna bihanget. Värk hela dagen, ringde läkare på kvällen som ordinerade ett lasarettsbesök per telefon. Taxi fem mil från Knoppe till stan. Väl där kom det ett akutfall före så jag fick ligga i ett förråd och vänta på min tur. Det var inget bättre förr, tror inte heller att de fick böta för detta.

Väl hemma efter tre dagar, fyra veckors sjukskrivning, låter mycket i dagens mått mätt. Skulle egentligen varit tre veckor men pga mycket tunga lyft på yxfabriken så blev det en extra vecka. Vilken tur, då kunde jag kliva upp denna sista vecka tidigt på morgonen och se på vinter-OS från Sapporo.

Nu blev väl inte det den bästa olympianden för Sverige. Två brons i skridsko, ett silver i skidskytte och ett guld i skidor, 15 km genom Sven-Åke Lundbäck.

Har tyvärr inget klipp eller bild på honom, så denna bild får duga denna gång. Det är Robin Bryngelsson som iförd peruk genomför sitt 15 km klassiskt vid skid-SM 2011. Han hade slagit vad med sina kompisar i Sollefteå, om han tog medalj på strinten skulle han klä ut sig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0