På sporten



Hur har sportveckan sett ut ?

 

Anja Persson, brons i kombinationen, långt efter i störtloppet.

Är hon slut nu, eller orkar hon ladda om en säsong till.

11 VM-medaljer är inte fy skam.

 

Peter Forsberg, två matcher inga poäng, håller han säsongen ut ?

 

Skidskyttarna åker berg och dalbana i resultatlistorna i världscupen från USA.

 

Tre kronor tog hem LG hockey Games.

 

Robin Söderling vann ATP-turneringen i Rotterdam mot Tsonga, vem f.n är Tsonga.

 

Handbollens Oscar Carle´n skadar knät, blir borta över ett halvår.

 

För att inte tala om all fotboll som visas, sappade nyss genom på TV´n, det visades fotboll på fyra kanaler.

 

Ibland tycker jag att det kan bli för mycket av det goda, trots att jag gillar sport.

 

 

Längtan efter att få se en europacupfinal i fotboll i slutet av 60-talet pågick hela dagen, tänk att få se Milan, Benfica, Ajax,Feyenoord och Manchester United. Den tidens storlag som det bara gick att läsa om hur det gick i deras ligaspel.

 

George Best - Manchester United

 

Ville man se på fotboll gick resan till Bergsjö där det kunde vara nåt derby mot Gnarp eller Jättendal.

 

På 70-talet gick Hudiksvalls ABK upp i tvåan, ett riktigt bra lag under några år. Många av deras spelare dubblerade, fotboll på sommaren och ishockey/handboll på vintern.

En spelare som också provade på allsvensk fotboll var Göran Sundfors, forward i ABK och målvakt i Strand´s handbollslag.

Hans son Fredrik stod i mål i Giffarna under deras senaste allsvenska period.

 

 

Sundfors med bollen framför sig.

 

Ett minne har jag från en kvalmatch med ABK, matchen slutade oavgjort och det blev förlängning.

En av åskådarna fick problem, han hade bara tagit med sig brännvin för 90 minuter.


Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja jag tror jag får objektivet på onsdag. Jag har hört massa bra om det, så nu slog jag till. Är less på kitobjektivet. Det blir inte så bra bilder som jag vill med det. Hoppas detta är en bra ersättare. :) Ska återkomma hur jag tyckte om det.

2011-02-14 @ 17:43:04
URL: http://ptk.blogg.se/
Postat av: Jan Lundstedt

Ja du såg hur det gick för Foppa lägger av helt efter 2 matcher. Var nog rubriker han ville.

taskigt med brännvinet. Skulle finnas att köpa om det blir förlängning

2011-02-14 @ 18:31:30
URL: http://diktumetfaktum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0