Auktion

- Vart har frun din tagit vägen ?
- Hon gick på auktion.
- Jaha, hur mycke fick du för henne ?

Härom veckan var jag på auktion på en gammal skola norr om Antjärn´s camping, tror byn heter Nyland.
Det var år och dag sen jag var på auktion.
Mitt i veckan och inte så mycket folk, den som ville kunde göra fynd.

Auktionisten.


Mycket smått och gott.


För AIK:are.


Tvättmaskin.


Kaffepanna.


Till en kaffepanna är det bra att ha en kvarn.


Ett knippe redskap för jordbrukaren.


Ett fynd, tre kaffekoppar "Spisa ribb" av Stig Lindberg.
Enligt en antiktidning är dom värda ca 500 kronor styck.
Dom gick för 600 kronor, alla tre.


Fyndlådor är ett måste.


För egen del blev det ett gult fat för 70 kronor och en fyndlåda för samma pris.



Kommentarer
Postat av: Inna

Precis ett sånt gult fat hade min farmor och farfar!



Visst är det kul med auktionsfynd!

2011-08-04 @ 15:30:09
URL: http://innas.se/blogg
Postat av: Lena

Vilka fina bilder. Auktion och loppisar hör sommaren till och är hur roligt som helst. Det fanns mycket intressant på denna auktion ser jag efter ha studerat dina bilder noggrannt.

2011-08-04 @ 15:31:15
URL: http://www.bilderligt-talat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0