Ring, Ring

I fredags gick vår dator sönder, troligtvis nätaggregatet.
Det är bara att hoppas att inte hårddisken är trasig.
Det ligger bilder där sedan december, och nån backup hade jag inte gjort sen dess.
Nu sitter vi vid en annan dator härhemma men det blir inte samma känsla.
Ett annat rum, andra program och en annan skärm.
Nä, vanemänniskan har kopplat greppet.

Såg på TV i morse om mobiltelefonens betydelse för mänskligheten.
1956 lanserade Ericsson sin första mobiltelefon, räckvidd 30 km, 40kg tung, ca 100 abonnenter.
1987 släppte dom sin första medtagbara telefon, den vägde nästan ett kilo och kostade 40000 kr.
De flesta av dom som tillfrågades på gatan i programmet skulle inte klara sig utan sin nalle idag.
Snart tar andra funktioner än själva ringandet över.
Internet och SMS är minst lika viktigt.
I manualen till en Iphone är instruktionen för att ringa på plats nr 17.

För min del är mobilen ingen viktig del av vardagen, då är datorn faktiskt viktigare.
Det finns telefon på jobbet och hemma har Lisbeth en telefon.
Hemtelefon var det länge sedan vi slutade med.

Hur klarade vi oss förr tro.


 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Den var bra. Tror jag ska sätta mitt chip i svanskotan

Vart ska du ha ditt?

2011-04-04 @ 22:22:20
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Janne

Det ska jag tala om, fast inte här.

2011-04-04 @ 23:00:20
URL: http://diktumetfaktum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0