Grattis lila laget.

Grattis till Färjestad som blev svenska hockeymästare ikväll.
Skellefteå ska också ha en eloge för sin insats, med ett så ungt lag och så många egna talanger.

Jag har inte tittat så mycket på årets hockey om sanningen ska fram å det ska den.
Intresset för elitserien är inte så stort, har aldrig haft något favoritlag, möjligen Timrå då, dom ligger närmast geografiskt.
Hoppas att fler lag tar efter Färjestad och Skellefteå och använder sig av egna talanger och spelare från distriktet.
Inte som andra som köper spelare från tex Tjeckien och Finland och betalar dessa nästan en halv miljon kronor i månaden för att spela.

Vart tog klubbkänslan vägen ?
Är det bara ett spel om ekonomi för spelare och klubbar.

Mina söner sparade på hockeybilder för ett antal år sedan, vet inte hur intresset är idag med samlarbilder.
Själv har jag en komplett samling från 1967/68, allsvenskan och Tre Kronor. Nostalgi.

Nästa stora händelse för Tre Kronor är VM.
Här kommer en tränare och en trupp som borde sopa banan med de andra lagen.

>

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag är dålig att följa sport, bra med lite uppdatering då :)

2011-04-15 @ 08:40:59
URL: http://www.dablogg.se/polly
Postat av: lovisa

godmorgoN:D

2011-04-15 @ 08:57:46
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0