Filmtips

Igår var grannen Margot, Lisbeth och jag på bio.
Vi såg "Hur många lingon finns det i världen" i en fullsatt salong.

Vi tre tyckte det var en bra film, vilket inte alla recensenter tycker.
Kan hålla med om skådespelarnas insatser.
Glada Hudik deltagarna var en större behållning än de "riktiga".

För övrigt är det en sevärd film, en historia som har sin bakgrund i när Pär Johansson fick jobbet på ett dagcenter och vad han gjorde av det.

Sedan tyckte nog både Margot och jag att det var kul att se alla bilder från Hudik.
Vi som gamla hälsingebor och hade den som "stan".

Filmen visar vad man kan göra med vilja och mod.
Eller som Pär säger om sin kompis Tomas Brolin.
Tomas kom med i världslaget i fotbolls-VM, jag hamnade på vedbacken.

Men nu har väl teatern´s New York resa med Elvis musiken gett honom plåster på såren.

Passa på att se den.




Kommentarer
Postat av: lisbeth

Går man inte och ser den här filmen har man missat något stort.

Att kunna förmela känsla är inte alla förunnat

Här gick det rakt genom filmduken

2011-04-12 @ 03:49:12
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Emma

På måndag ska jag och mamma ÄNTLIGEN se den!

2011-04-12 @ 22:53:15
URL: http://www.emma81.bloggplatsen.se
Postat av: erikas foton :)

tack för kommentaren! :)

oj, jag följde serien slaviskt när den gick på ettan :)

/Erika

2011-04-13 @ 16:40:04
URL: http://erikasfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0